Stockholm dag två!

Tisdag: vaknade vid 6-7 och åt frukost, sen skulle man ta på sig fin kläder för att gå till templet klockan kvart i nio.
så då skulle vi ungdomar döpas. Först fick vi ta på oss vita kläder. Sen gick vi en till ett litet rum där man komfimeras (stav) för cirka 30 namn, sen får man gå till doprummet där man döps för dom döda. så då vart man ju döpt cirka 25 gånger och det gick ju ganska bra första gången men det kändes konstigt att åka undervattnet sådär 25 gånger :p
men iallafall det hållde på till typ klockan 10-10:30 ungefär, så när alla va klar så gick jag, kenneth och jonte iväg och käka pizza sen chilla vi bara med dom andra. Sen klockan två så skulle vi döpas igen, allså vi gjorde samma sak som på morgonen. Sen efter de så kom Korbin till gästhuset och då gick jag, jonte, ken1, korbin Och tak till coop för att handla då. Sen så skulle korbin och tak åka till centrala stockholm. för dom skulle undervisa så då var vi tvungen att ta farväl till Korbin och det va jobbigt för jag kommer aldrig se han mer... :((
Men seare på kvällen så gick jag, ken1, erica, adam, peter, rasmus, lillemor och patrik hem till tempelpresidentens hus, och han pratade och han va ju så grymt snäll, han och has fru va ju så underbara! sen bjöd dom på hur mcyket glass som helst.
men sen skjussade patrik oss på fest hemmos hos josef, josef bor i ett stort gult hus osså äre en annan kille som oxå bor i det där huset och han va sjukt rik, såg ut som ett slott!
men iallafall Josef åker på mission till finland på Torsdag (idag) så vi kommer inte se han på två år så dom hade en avskedsfest och vi hade JÄTTE kul :D vi spela pingis typ hela tiden.
Men vi kom hem till gästhuset vid 11, så vi satt och chillade nere i chill rummet sen gick vi och la oss vid 12 :))
Tempelpresidentens och hans fru's Hus :)
(Josef till höger, i röd skjorta)
Jag kan säga till er att Templet var helt fantastiskt!
såååå underbart. Jag rekomenderar stort till er att ni SKA åka dit!
känslan när man är där inne är helt obeskrivlig, på ett bra sätt. haha :D

'ikväll ska jag spela ping pong med katrin, ken1, travis och jordan och vi ska nog prata om hur det var i stockholm oxå :D
men vi hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0