the day and fakta om big brother

hejjsan svejjsan! denna dag har varit en helt vanlig dag sakt säga! skolan som vanligt och slutade vid fyra och åkte hem och åt en macka och drack ett glas oboy sen nördade jag vid datorn och chattade med alla på msn och facebook, men jag orkade inte göra ett inlägg då för jag är för lat ibland men aja näst sista timmen hade vi engelska men på måndagar har, jag moa, hussein och daniel Gun-marie för att vi har fyrans engelska bok (a) hehe men aja hussein är ju så jävla kåt i mig satt han ska sitta brevid mig hela jävla tiden störande kille, haha men aja nu väntar jag på en hamburgare som pappa håller på att steka och sen efter jag ätit ska jag nog kolla på film med syrran sen blir att kolla på Big Brother för er som inte vet vad det är elr nått så kommer det fakta nedan.. Men Big brother började igår och då tog dom bara in deltagarna så man kan säga att det börjar ikväll alltså det spännande Tv11 22:00 (varje vardag) men söndagar röstar dom typ ut nån klockan 21:00 tv11 bara så ni vet :)
hehe men aja nu ska jag käka så hinner inte att skriva nå mer!



lita falta om Big Brother :)

Tävlingen [redigera]

Ett antal deltagare bor instängda i ett specialbyggt tv-övervakat hus med ingen eller liten kontakt med den yttre världen under några månader. Det hela går ut på att som deltagare inte bli utröstad ur programmet och därmed stå som segrare av Big Brother. Den svenska upplagan av Big Brother har hittills sänts fem gånger. 2004 var det dittills publikmässigt framgångsrikaste året med omkring 200 000 tittare per avsnitt. Säsongen 2005 blev lite annorlunda med anledning av att det var 100 år sedan den svensk-norska unionen upplöstes. Detta års upplaga var därför en samproduktion mellan svensk och norsk tv inom SBS-koncernen som äger Kanal 5 och TV Norge. Den 29 januari gick åtta svenskar och åtta norrmän in i huset och skulle försöka stanna kvar i 115 dagar.

Programmet har under hela perioden producerats av produktionsbolaget Meter Film & Television för Kanal 5. Programmet var även 2006 ett samarbete mellan Norge och Sverige med deltagare från de båda länderna.

 

byeee!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0