det som hände i strömsund :)

hejsan bloggen! änltligen så har jag kommit hem från strömsund, det var ganska så kul där, men det va ganska dåligt väder:/ men nu tänkte jag skriva lite om dagarna som man har gjort där.

Fredagen : åkte dit vid halv fem och kom dit till östersund vid sju där väntade min farbror på oss, så vi åkte till grillköket eller vad det hette och där åt vi hamburgare sen så åkte vi till deras hus i strömsund det tar ungefär en timme att åka till strömsund med bil så det va jobbig resa dit, men när vi kom fram så hälsade jag på hästarna och hunden didi, och katterna pirripirri och piff jätte söta, hehe. men sen så spelade jag och katrin lite kort och kollade på tv sen gick vi och la oss på soffan.

Lördagen : vi vaknade ungefär vid 10-11 och gick till köket och åt en macka sen så åkte vi med mattias (min farbror) till badet ganska nära men det bästa är att det är gratis :) hehe men vi badade till typ 1 och sen gick vi in på dollar store och handlade en varsin kex choklad och gick till andra sidan bron till bryggan där, och där satt vi ett tag till typ 2 och sen gick vi in på museet eller vad man ska kalla det, jag tycker det är jätte fnt där, men grejjen med det dära är att dom visar upp gamla grejjer på sånt i förritiden jag tycker det är jätte coolt faktiskt! och när man går in i småhus ser man massa små saker liten dubbelsäng små skor osv. efter vi hadde varit där så gick vi hem till mattias och åt korv och pommes mycket gott. Men efter vi hadde ätit så gick vi till hästarna och myste och borstade dom ett tag,sen gick vi in och kollade på tvn ett tag sen gick vi upp och la oss i ett litet rum vid 12 tiden typ.

Söndagen : vi vaknade vid 11 och fikade och chillade framför tvn ett tag sen spelade vi kort,jag kommer inte ihåg så mycket denna dag men det hände inte så mycket så jag skriver inte mycket om söndagen. så istället tar vi måndagen.

Måndagen : vi vaknade som vanligt vid 11 tiden ungefär och åt en macka sen åkte vi till farmor och farfar vid 12-1 ungeär med min andra farbror Fredrik heter han, hehe, han bor oxå där i strömsund men aja när vi kom till farmor och farfar så hadde farmor bakat bullar och nån slags sockerkaka fast peppakaka eller ja det är svårt att förklara haha, men vi fikade bullar, kaka och drack saft sen så kollade vi på en gammal film vet inte riktigt vad den heter men den va riktigt gammal iallafall, det va svartvitt, hehe, men efter den filmen så åt vi mat där oxå, farmors hemlagade potatismos och köttbullar det var faktiskt gott, men sen efter vi hadde ätit där så kollade vi på gamla foton. Sen åkte vi hem vid 4-5 ungefär för att fredde skulle på nån träning trorja, men när vi kom hem till mattias igen så vart det tvn som vanligt hehe sen åkte vi och handla chips och sånt till kvällen och då passade jag på att tanka min mobil så ni kan ju bomba med sms nu tycker jag:) haha sen åkte vi hem till mattias igen och chillade framför tvn ett tag sen vart det att min gick och la sig vi 12 ungefär.

Tisdagen : idag vaknade man vid 11 och fikade sen packade man, sen åkte vi till östersund igen, för vi skulle åka tåg därifrån hit till sundsvall, och när man klev på tåget vid 13:40 ungefär så börjde man må illa vet inte varför men aja som tur va så spydde jag inte, hehe men vi kom till sundsvall klockan 4 typ och då gick man till mcdonalds (stavning) där satt man och åt tills min brorsa kim, kom och hämtade oss typ halv fem så man åkte raka vägen hem och duchade och tvättade skorna i badkaret oxå, dom luktade mycket häst, hihi, men aja nu sitter jag här och tråkar och vill att alla ska bomba med sms :)

men imorgon så ska jag till birsta med katrin, maria och kanske johanna så jag lägger in bilder på vad man har köpt då:)
men jag antar att det kommer bilder sen strömsund imorgon eller på torsdag.
och jag har fortfarande inte hunnit att svara på frågorna sen frågestunden men det gör jag antingen imorgon eller på torsdag, nu har inte jag nått mer att skriva så
hejsvejs:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0